بازداشت و بلاتکلیفی رویا ثابت روحانیان، شهروند بهایی، پس از گذشت ۱۹ روز

شهروندان بهایی

رویا ثابت روحانیان، شهروند بهایی ساکن شیراز، علیرغم گذشت ۱۹ روز از زمان بازداشت، همچنان در زندان عادل آباد شیراز به سر می‌برد و وضعیت او بلاتکلیف است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم ثابت روحانیان در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب شهر شیراز، با شکایت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

رویا ثابت روحانیان، به اتهام‌هایی همچون فعالیت در خارج از کشور در زمینه اعتقادات مذهبی مرتبط با دیانت بهایی، عضویت و فعالیت در گروه‌های مرتبط با دیانت بهایی در فضای مجازی و تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شده است.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “خانم ثابت روحانیان پس از بازداشت، به بازداشتگاه امنیتی منتقل و سپس به زندان عادل آباد شیراز فرستاده شد. تاکنون هیچ اطلاعی از روند پرونده و زمان احتمالی آزادی ایشان در دست نیست”.

لازم به ذکر، خانم ثابت روحانیان برای مراقبت از پدر و مادر بیمار خود از امارات به شیراز سفر کرده بود.

ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در هنگام بازداشت، منزل ایشان را تفتیش و برخی لوازم شخصی از جمله گوشی‌های تلفن همراه را توقیف کرده بودند.

خانم ثابت روحانیان سابقه‌ی بازداشت و محکومیت به دلیل اعتقادات مذهبی خود را دارد.

وضعیت بلاتکلیف خانم ثابت روحانیان و ادامه‌ی بازداشت ایشان، نگرانی‌هایی را در خصوص وضعیت سلامتی و حقوق ایشان به وجود آورده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید