تداوم اعتصاب غذای مرتضی پروین در زندان اوین: چهاردهمین روز بدون پاسخ

مرتضی پروین

مرتضی پروین، فعال مدنی ترک (آذربایجانی) علیرغم وخامت حال جسمانی، چهاردهمین روز اعتصاب غذای خود در بند ۲۰۹ زندان اوین را سپری می‌کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال ترک (آذربایجانی) از روز پنجم اسفندماه در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای پروین می‌گوید: “مرتضی در ششمین روز از اعتصاب خود دچار تشنج و بیهوشی شد. او را به بهداری زندان اوین منتقل کردند که پس از دقایقی آقای پروین در اعتراض به روند درمان، از ادامه آن خودداری کرد. اکنون با گذشت چندین روز و بی‌خبری از وضعیت این فعال ترک (آذربایجانی)، خانواده و بستگان وی با نگرانی‌های بسیاری مواجه هستند.”

آقای پروین اخیراً در تماسی با نزدیکان خود از اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی علیه خود خبر داده بود. وی تأکید کرده که این اتهامات را قبول ندارد و از ادامه روند بازجویی خودداری می‌کند.

مرتضی پروین که از درد ناشی از دیسک کمر نیز رنج می‌برد، روز سه‌شنبه هفدهم بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت شد. وی چند روز بعد در یک تماس تلفنی، از انتقال خود به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

این فعال ترک (آذربایجانی) اهل اردبیل، پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید