مطلب احمدیان، زندانی سیاسی، برای درمان به بیمارستان منتقل شد

مطلب احمدیان

مطلب احمدیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که از بیماریهای متعددی رنج می برد جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستان سینا منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مطلب احمدیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ جهت انجام مراحل درمانی به بیمارستان سینا منتقل شد.

به گفته بک منبع مطلع، آقای احمدیان از بیماری‌های متعددی از جمله سرطان معده، عفونت بیضه و آسیب‌های نخاعی رنج می‌برد. وی پیش از این با وجود وخامت حالش، با بهانه‌تراشی مسئولان زندان از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده بود.

آقای احمدیان در آذرماه سال گذشته برای انجام مرحله اول از عمل سه مرحله‌ای جراحی بیضه به بیمارستان اعزام شده بود، اما یک روز بعد از عمل جراحی به زندان بازگردانده شد.

وی به دلیل عارضه نخاعی نیاز به انجام آزمایش ام آر آی هر شش ماه یکبار و همچنین مراجعه به متخصص مغز و اعصاب دارد. در سال ۹۸، پزشک متخصص دستور تزریق ژل به ناحیه نخاعی وی را صادر کرد، اما با کارشکنی مسئولان زندان، این امر تا سال ۹۹ و با تهیه دارو از خارج از زندان انجام نشد.

مطلب احمدیان در مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از تحمل ۲۳۰ روز سلول انفرادی، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از گروه‌های اپوزیسیون به ۳۰ سال حبس در تبعید در زندان میناب محکوم شد. وی همچنین در دو پرونده دیگر به اتهام تردد غیرمجاز از مرزهای کشور به یک سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

آقای احمدیان در مردادماه سال ۹۷ به اتهام مشارکت در قتل به هشت سال حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه کامل و به اتهام ضرب و جرح عمدی به یک سال حبس و پرداخت ۲۰ میلیون تومان محکوم شد.

وی پس از تحمل حبس در زندان‌های سنندج، اوین و رجایی شهر، در مردادماه سال جاری به زندان اوین بازگردانده شد و هم‌اکنون در بند چهار این زندان نگهداری می‌شود.

مطلب احمدیان حدودا ۳۹ ساله و اهل شهرستان بانه است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید