کریم اسماعیل زاده، بوکسور و فعال مدنی ترک، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد

کریم اسماعیل زاده

شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی کریم اسماعیل زاده، بوکسور و فعال مدنی ترک را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای اسماعیل زاده پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز نیز به همین حکم محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که دو تن دیگر از فعالین مدنی ترک به نام های عبدالله انصاری و ابراهیم رضایی در این پرونده تبرئه شده بودند.

اصغر محمدی، عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای آذربایجان شرقی و وکیل آقای اسماعیل زاده، به رای محکومیت موکل خود در دادگاه بدوی اعتراض کرده بود. همچنین علیلو، دادستان شهر تبریز، به تبرئه آقایان انصاری و رضایی اعتراض کرده بود.

قضات شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، حکم بدوی صادره را مطابق با ظواهر قانونی دانسته و آن را عیناً تأیید کرده اند.

کریم اسماعیل زاده، فعال ترک آذربایجانی ساکن شهر تبریز، به همراه عبدالله انصاری، مهدی نصیرزاده و ابراهیم رضایی، فعالین مدنی شهر موغان (پارساباد) استان اردبیل، در ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در هنگام ورود به ورزشگاه با ممانعت ماموران امنیتی روبرو شده و پس از ضرب و شتم بازداشت شده بودند.

آنها روز ۲۶ مرداد جهت تفهیم اتهام و صدور قرار به شعبه ۱۰ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز منتقل و روز ۲۸ مرداد پس از تودیع قرار و با دستور شعبه مذکور به طور موقت آزاد شدند.

اتهامات این فعالین مدنی “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی” عنوان شده بود.

هنوز از جزئیات حکم صادره و اتهامات دقیق آقای اسماعیل زاده اطلاعی در دست نیست.

حکم صادره علیه کریم اسماعیل زاده با انتقاد فعالین مدنی و حقوق بشری روبرو شده است.

تاکنون نهادهای مدافع حقوق بشر بارها خواستار آزادی بدون قید و شرط فعالین مدنی و سیاسی و توقف احکام قضایی ناعادلانه در ایران شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید