برگزاری جلسه بازپرسی منوچهر بختیاری در قزوین

منوچهر بختیاری

جلسه بازپرسی منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی، در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اتهام آقای بختیاری که روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند ۱۴۰۲ محاکمه شد، نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای عنوان شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: “این جلسه ساعت ۸ صبح روز جاری، بدون اطلاع قبلی و بدون دسترسی آقای بختیاری به وکیل خود برگزار شده است.”

آقای بختیاری در حال حاضر در زندان چوبیندر قزوین محبوس است.

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ بازداشت و به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

وی در دی ماه ۱۴۰۱ از بابت پرونده ای دیگر به هجده سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

آقای بختیاری در مجموع به اتهامات مختلف به بیش از ۲۴ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید