اعزام به مرخصی متصل به آزادی دو عضو  فعال صنفی فرهنگیان گیلان

انوش عادلی و محمود صدیقی پور،

انوش عادلی و محمود صدیقی پور، فعالان صنفی فرهنگیان گیلان، پس از تحمل ۸ ماه حبس، به مرخصی اعزام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،، این دو فعال صنفی روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ از زندان لاکان رشت به مرخصی متصل به آزادی اعزام شدند.

آقایان عادلی و صدیقی‌پور در فروردین ماه ۱۴۰۲ به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “فعالیت صنفی” به دو سال و یک روز حبس تعزیری و دو سال منع عضویت در احزاب و گروه‌ها محکوم شده بودند.

آنها پیش از این نیز به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند که این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان گیلان عینا تأیید شد.

اعزام این دو فعال صنفی به مرخصی پس از ۸ ماه حبس، در پی فشارهای جامعه مدنی و اعتراضات گسترده معلمان و فعالان صنفی صورت گرفته است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن استقبال از این خبر، خواستار آزادی کامل و بدون قید و شرط انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور و تمام معلمان و فعالان صنفی زندانی شده است.

لازم به ذکر است که در اسفند ماه سال جاری، چند تن دیگر از فعالان صنفی معلمان استان گیلان نیز توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به احکام مشابهی محکوم شده بودند.

همچنین پیشتر، عزیز قاسم‌زاده، دیگر عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان، در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به مرخصی اعزام شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید