ویدا ربانی، روزنامه‌نگار زندانی، به مرخصی کوتاه‌مدت اعزام شد

ویدا ربانی

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی که در زندان اوین محبوس بود، به مناسبت سال نو به مرخصی کوتاه‌مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲، خانم ربانی در مهرماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و در دی ماه همان سال به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به شش سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به پانزده ماه حبس تعزیری محکوم شد.

او در دی ماه ۹۸ بازداشت، و به همراه یکی از اعضای حزب اتحاد ملت ایران به دلیل دعوت به شرکت در تجمع اعتراضی به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی و ابراز همدردی با خانواده قربانیان در همان روز آزاد شد.

وی مجددا اوایل آذرماه ۹۹ بازداشت و اواخر آذرماه همان سال با تویع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

خانم ربانی در این پروند و در اواخر سال ۱۴۰۰  به ۱۰ سال حبس و محرومیت های اجتماعی توسط دادگاه انقلاب تهران محکوم شده بود.

نهایتا در اواخر مردادماه ۱۴۰۱، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، وی از بابت اتهام “توهین به مقدسات” به پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به چهار سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هشت ماه حبس تعزیری و به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به هشت ماه حبس تعزیری محکوم و تا پنج سال از فعالیت حرفه ای اعم از فعالیت در شبکه های اجتماعی، دورهمی و فعالیت سیاسی محروم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید