شریفه محمدی، فعال کارگری، پس از ۱۰۷ روز همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد

شریفه محمدی

شریفه محمدی، فعال کارگری ساکن رشت، علیرغم گذشت ۱۰۷ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان این شهر به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، همسر خانم محمدی در خصوص آخرین وضعیت وی گفت: “روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، من و فرزندمان با شریفه دیدار کردیم. ناخن پای او توسط پزشک زندان جراحی شده بود، اما دکتر گفته بود که عفونت و قارچ آسیب شدیدی به انگشت و ناخن همسرم وارد کرده و این مشکل باید خیلی زودتر مورد جراحی قرار می‌گرفت.”

وی افزود: “در پرونده شریفه هیچ موردی وجود ندارد که نشان دهد تبدیل قرار بازداشت ممکن نیست، اما مسئولان قضایی چشم‌های خود را به این واقعیت بسته‌اند. اتهامات بی‌اساس و بی‌بنیه مانع از تبدیل قرار بازداشت او شده است. با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم، تاکنون امکان آزادی موقت برای همسرم میسر نشده است.”

چندی پیش، همسر خانم محمدی با انتشار مطلبی اعلام کرد که علیرغم پیگیری‌هایش از مراجع قضایی، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی شفاف در خصوص وضعیت پرونده شریفه محمدی خودداری می‌کنند.

خانم محمدی در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی در تاریخ ۹ دی ماه از زندان لاکان رشت به زندان سنندج منتقل شد و نهایتا پس از مدتی به این زندان بازگردانده شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این فعال کارگری اطلاعی حاصل نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید