جلسه رسیدگی به اتهامات لاله ساعتی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

لاله ساعتی

لاله ساعتی، دگراندیش مذهبی و نوکیش مسیحی که در زندان اوین محبوس است، توسط قاضی ایمان افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم ساعتی روز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، در دادگاه مذکور محاکمه شد. این پرونده مربوط به بهمن ماه ۱۴۰۲ بود و خانم او تا پیش از این جلسه دادگاهی نشده بود.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر گفت: “خانم ساعتی صبح شنبه هفته گذشته از زندان اوین به خیابان معلم و دادگاه انقلاب تهران اعزام شد. وی در حالی که با اعمال تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری از حق انتخاب وکیل مورد نظر خود برای دفاع محروم شده بود، توسط قاضی ایمان افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی محاکمه شد.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “بخشی از اتهام منتسب شده به خانم ساعتی، اطلاعات موجود در گوشی تلفن همراه وی از قبیل تصاویری از برگه و فیلم غسل تعمید ایشان در مالزی و تصاویری از فعالیت های دیگر وی در کلیسا عنوان شده است.”

خانم ساعتی مدتی را در کشور مالزی زندگی کرده بود و در سال ۲۰۱۷ با توجه به طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده پناهجویی خود و نابسامانی وضعیت اقتصادی مجبور به بازگشت به ایران شده بود. وی در پی تداوم فعالیتهای عقیدتی خود با پرونده سازی قضایی مواجه شد.

لازم به ذکر است: خانم ساعتی در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در تهران بازداشت شد.

پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه ایشان، ابتدا به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد.

پس از تکمیل مراحل بازجویی ها به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران منتقل و پس از تفهیم اتهام به بند زنان زندان اوین منتقل و بطور بلاتکلیف در بازداشت به سر می برد.

این نوکیش مسیحی، پیش از بازداشت، چند مرحله به اداره نظارت و پیگیری وزارت اطلاعات در تهران احضار و چند ساعت بازجویی شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید