بلاتکلیفی یکتا فهندژ سعدی در زندان عادل آباد شیراز پس از گذشت ۶۶ روز

یکتا فهندژ سعدی

بیش از سه ماه از بازداشت یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهائی، در زندان عادل آباد شیراز می‌گذرد و وضعیت او همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم فهندژ سعدی در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به  پلاک ۱۰۰ این شهر منتقل شد. او در نهایت در تاریخ ۳۰ بهمن ماه به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

تاکنون هیچ اطلاعی از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند بهائی در دست نیست.

خانم فهندژ سعدی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

نگرانی‌ها در خصوص وضعیت سلامتی و شرایط نگهداری خانم فهندژ سعدی در زندان افزایش یافته است.

بهائیان بزرگترین اقلیت مذهبی در ایران هستند که سابقه طولانی در این کشور دارند. با این حال، آنها از بدو تأسیس آئین بهائی با آزار و اذیت و تبعیض مواجه بوده اند.

آئین بهائی در اواسط قرن نوزدهم توسط حسینعلی نوری، معروف به بهاءالله، در ایران بنیانگذاری شد. بهاءالله تعلیم داد که بشریت یک خانواده است و همه ادیان در اصل یکی هستند. تعالیم او بر برابری زن و مرد، آموزش جهانی و صلح جهانی تأکید دارد.

در حال حاضر، حدود ۳۰۰ هزار بهائی در ایران زندگی می‌کنند. آنها از حقوق اولیه خود مانند تحصیلات عالیه، اشتغال در مشاغل دولتی و داشتن عبادتگاه محروم هستند. بهائیان همچنین به طور مرتب مورد آزار و اذیت، بازداشت و حبس قرار می‌گیرند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید