وضعیت وخیم سعید حسین زاده در پی اعتصاب غذا و بیماری

«سعید حسین زاده» زندانی سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اوین که سومین روز اعتصاب غذای خود را جهت عدم رسیدگی به وضعیت بیماری از سوی مسوولین، سپری می کند، از وضعیت جسمی نامناسبی برخوردار نیست و به تشخیص بهداری زندان نامبرده می بایست هرچه سریعتر جهت درمان بیماری به بیمارستان منتقل گردد. اما همچنان از انتقال وی به مراکز درمانی خارج از زندان از سوی مسوولین ممانعت به عمل آمده و این زندانی سیاسی اعلام کرده است تا رسیدگی به وضعیت بیماری خود و درمان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اوین به دلیل فقدان مراقبت های بهداشتی مناسب، اخیرا با بروز مشکلات «رماتیسم مفاصل» و همچنین «تنفسی» روبرو شده و شرایط دشواری را در بند ۷ زندان اوین تجربه می کند.
همچنین در روزهای پایانی خرداد ماه سال جاری به علت حملات قلبی و تنفسی این زندانی سیاسی با لباس زندان و همچنین بدرفتاری مسوولین به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده بود.
«سعید حسین زاده» پیش تر در بند ۸ زندان اوین که در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین محسوب می شود بوده و به تازگی به بند ۷ این زندان منتقل شده است.
این زندانی سیاسی در شهریور ماه ۱۳۹۳ به همراه چند فعال مدنی دیگر بازداشت و بند دو-االف سپاه منتقل و در آنجا با اتهاماتى از جمله « تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، مورد بازجویی قرار گرفت.
«سعید حسین زاده» پس از از پایان بازجویی و انتقال به بند ۸، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» در اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به ۷ سال حبس تعزیری محکوم و در مرحله بدوی حکم صادره به وی ابلاغ گردید و نامبرده هم اکنون در انتظار بررسی پرونده در مرحله تجدید نظر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید