دانیال عقیلی، زندانی سیاسی، پس از درمان ناقص به زندان اوین بازگردانده شد

دانیال عقیلی

دانیال عقیلی، زندانی سیاسی که به دلیل بیماری چسبندگی روده به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود، علی‌رغم ناتمام ماندن مراحل درمان، به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای عقیلی در روز یکشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۳ برای درمان به بیمارستان طالقانی منتقل شد. پس از شستشوی روده، متخصصین معالج به افسر همراه وی اعلام کردند که برای انجام کولونوسکوپی، نیاز به باز کردن پابند ایشان است. اما با مخالفت مامور نگهبان، این عمل انجام نشد و آقای عقیلی بدون تکمیل مراحل درمان به زندان اوین بازگردانده شد.

آقای عقیلی پیشتر توسط شعبه بیست و نهم دادگاه انقلاب تهران به اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال حبس و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال حبس، در مجموع به پنج سال حبس محکوم شده بود. پس از تسلیم به رای، این حکم به سه سال حبس قابل اجرا تقلیل یافت.

این شهروند در تاریخ بیست و سوم شهریور ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از مدتی از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند قرنطینه این زندان منتقل شده بود.

دانیال عقیلی، حدودا بیست ساله و ساکن تهران، پیش از این نیز در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

بازگرداندن دانیال عقیلی به زندان در حالی که مراحل درمان وی ناتمام مانده است، ناقض حقوق اولیه انسانی و مصداق بارز بی‌عدالتی و ظلم است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید