۱۱ فعال مدنی در رشت به مجموعاً ۶۱ سال حبس محکوم شدند

زهرا دادرس، متین یزدانی، فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی، شیوا شاه‌سیاه، یاسمین حشدری، آزاده چاووشیان و نگین رضایی

شعبه سه دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی، ۱۱ فعال مدنی گیلانی را به اتهاماتی نظیر تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، اجتماع و تبانی، عضویت در گروه‌های معاند نظام و تبلیغ علیه نظام به حبس‌های سنگین محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احکام صادره به شرح زیر است: زهره دادرس: ۹ سال و ۶ ماه و دو روز حبس، زهرا دادرس، متین یزدانی، فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی، شیوا شاه‌سیاه، یاسمین حشدری، آزاده چاووشیان و نگین رضایی: هر کدام به ۶ سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس جلوه جواهری و هومن طاهری: هر کدام به ۱ سال حبس محکوم شدند.

فعالین گیلانی به گروهی از افراد در استان گیلان ایران اطلاق می‌شود که در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی فعالیت می‌کنند. این افراد به طور داوطلبانه و بدون وابستگی به هیچ حزب یا گروهی، برای بهبود شرایط جامعه خود تلاش می‌کنند.

آگاهی‌رسانی: فعالان گیلانی با برگزاری سمینار، کارگاه آموزشی، و انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی، به مردم در مورد مسائل مختلف آگاهی می‌دهند.

حمایت از حقوق مردم: این افراد از حقوق اقشار مختلف جامعه مانند زنان، کودکان، کارگران، و اقلیت‌های مذهبی و قومی حمایت می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید