گزارشی از نسرین روشن و سعیده صبوری، دو زندانی سیاسی در زندان اوین

نسرین روشن و سعیده صبوری

نسرین روشن، زندانی سیاسی، دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. او پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به سیزده ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اتهامات خانم روشن شامل اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام است. دلیل این اتهامات، شرکت در تجمعات خارج از کشور در رابطه با جان باختن مهسا امینی عنوان شده است.

خانم روشن در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۲، هنگام خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتا در تاریخ یازدهم دی ماه سال گذشته به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

سعیده (سمیرا) صبوری، دیگر زندانی سیاسی، نیز دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. او پیشتر توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ۹ ماه حبس تعزیزی به اتهام توهین به مقدسات از طریق انتشار تصاویر و مطالب موهن در اینستاگرام محکوم شده بود.

ماموران امنیتی اواخر پاییز ۱۴۰۲ منزل خانم صبوری را مورد تفتیش قرار داده و او را به صورت تلفنی به مرجع قضایی احضار کردند. خانم صبوری در تاریخ پنجم دی ۱۴۰۲ پس از مراجعه به دادسرا بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید