شیرین بیرقدار، فعال مدنی، در زندان وکیل آباد مشهد محبوس است

شیرین بیرقدار

شیرین بیرقدار، فعال مدنی ساکن مشهد، در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری می‌کند. خانم بیرقدار پیشتر توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد به تحمل چهار سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم بیرقدار در تیرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در مغازه خود واقع در خیابان ۲۲ بهمن مشهد بازداشت شد. وی پس از دو ماه با تودیع قرار یک میلیاردی آزاد شد.

این شهروند سپس توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهامات “تشکیل یا اداره دسته یا جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور”، “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور”، “توهین به رهبری” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محاکمه و به تحمل حبس محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی چهار سال و شش ماه حبس در خصوص اتهام تشکیل یا اداره دسته یا جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور برای او قابل اجرا خواهد بود.

خانم بیرقدار در تیر سال ۱۴۰۲ جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان وکیل آباد مشهد شد. وی چندی پیش از بند ۵ این زندان به بند ۶ منتقل شده است.

خانم بیرقدار سابقه فعالیت در زمینه‌های مختلف مدنی و اجتماعی را دارد. وی از جمله فعالان مدنی است که در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و همچنین اعتراضات به گرانی بنزین در سال ۱۳۹۸ شرکت داشته است.

با توجه به وضعیت نامناسب زندان‌های ایران و سابقه نقض حقوق بشر در این زندان‌ها، سلامتی و امنیت خانم بیرقدار در زندان وکیل آباد مشهد از جمله نگرانی‌های فعالان حقوق بشر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید