امیر شیبانی زاوه به شعبه اجرای احکام دادسرای مشهد احضار شد

امیر شیبانی زاوه

امیر شیبانی زاوه، یکی از شهروندان مشهدی که در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بازداشت شده بود، جهت اجرای حکم حبس به شعبه بیست و یک اجرای احکام دادسرای ناحیه ده مشهد احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این ابلاغیه روز شنبه یازدهم فروردین ۱۴۰۳ به آقای شیبانی زاوه ابلاغ شده و در آن از وی خواسته شده تا ظرف مدت ۱۰ روز خود را به شعبه مذکور معرفی کند.

آقای شیبانی زاوه در دی ماه سال گذشته توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب مشهد به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شده بود. این حکم در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

ارتباط با خانواده جانباختگان و آسیب دیدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از جمله مصادیق اتهامات مطروحه علیه این شهروند عنوان شده است.

آقای شیبانی زاوه در اوایل آبان ماه سال ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و چندی بعد آزاد شد. وی بهمن ماه همان سال، توسط دادگاه انقلاب این شهر به تحمل هشت سال و شش ماه حبس محکوم شده بود که در نهایت به دنبال صدور بخشنامه عفو، پرونده وی مختومه شد.

حال با صدور این ابلاغیه، به نظر می رسد که قرار است حکم یک سال حبس تعزیری امیر شیبانی زاوه اجرا شود.

لازم به ذکر است که احضار و اجرای حکم حبس برای امیر شیبانی زاوه در حالی صورت می گیرد که وی پیشتر به دلیل اتهامات مشابه به ۸ سال و شش ماه حبس محکوم شده بود، اما با صدور بخشنامه عفو، پرونده وی مختومه شده بود.

فعالان حقوق بشر معتقدند که احضار و اجرای حکم حبس برای امیر شیبانی زاوه به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز وی و ارتباط با خانواده جانباختگان و آسیب دیدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ صورت می گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید