راحله راحمی پور، فعال مدنی، در زندان اوین از درمان محروم است

راحله راحمی‌پور

راحله راحمی پور، فعال مدنی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند، به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم راحمی پور از بیماری های متعدد جسمی از جمله تومور مغزی رنج می برد و نیازمند درمان تخصصی است. با این حال، مسئولین زندان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط این فعال مدنی، از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان جلوگیری می کنند.

یک منبع مطلع به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: “خانم راحمی پور اخیراً از ملاقات با خانواده نیز محروم شده است.”

خانم راحمی پور اوایل بهمن ماه سال گذشته، در پی وخامت حال جسمانی به بیمارستان منتقل و پس از دو روز و انجام آنژیوگرافی قلب به زندان بازگردانده شد.

وی در تاریخ ۲۱ آبان ۹۸ به همراه ژیلا کرم زاده مکوندی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. چندی بعد خانم راحمی پور موقتاً از زندان آزاد شد.

این فعال مدنی به همراه دیگر متهم پرونده توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین تحت عناوین “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۲۷ خردادماه سال ۹۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

وی در نهایت توسط دادگاه مذکور به شش سال حبس محکوم شد. خانم راحمی پور اواخر آبان ماه ۱۴۰۲، پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

محرومیت از درمان و ملاقات با خانواده، نقض آشکار حقوق بشر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید