تبعید سعید مدنی به دماوند، ادامه فشار بر فعال مدنی

سعید مدنی

سعید مدنی، جامعه شناس و فعال مدنی که دوران محکومیت ۸ ساله خود را در زندان اوین سپری می کرد، بدون اطلاع قبلی به زندان دماوند تبعید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این تبعید با هدف اعمال فشارهای روحی و روانی بر این زندانی سیاسی صورت گرفته است.

مدنی پیش از این در خرداد ماه ۱۴۰۳ به شعبه ۱ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران احضار و تفهیم اتهام شده بود، اما تاکنون اطلاعی از روند حقوقی پرونده قضایی وی به دست نیامده است.

او در اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذراندن دوران بازجویی در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین، به اندرزگاه ۴ این زندان منتقل شده بود.

مدنی در آبان ماه ۱۴۰۱ توسط قاضی علی مظلوم به ۸ سال حبس تعزیری به اتهام “تشکیل و اداره گروه‌های به قصد برهم زدن امنیت کشور” و ۱ سال حبس تعزیری به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محکوم شد.

این حکم در دی ماه ۱۴۰۱ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تأیید شد و با اعمال تجمیع جرائم، ۸ سال از آن برای اجرا لازم الاجرا شد.

مدنی پیش از این نیز سابقه تحمل حبس و تبعید را داشته است. او در سال ۱۳۹۶ پس از گذراندن ۶ سال حبس تعزیری و تحمل ۱۰ سال تبعید در بندرعباس به تهران بازگشته بود.

 

تبعید سعید مدنی به دماوند، نقض آشکار حقوق زندانیان و تداوم سیاست سرکوب فعالان مدنی توسط جمهوری اسلامی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید