صدیقه وسمقی، پس از وخامت حال و کارشکنی مسئولان زندان، به بیمارستان اعزام شد

صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی، در پی وخامت حال و با وجود کارشکنی مسئولان زندان اوین، به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم وسمقی روز سه شنبه ۱۴ فروردین، به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. او روز دوشنبه ۱۳ فروردین با علائمی نظیر سوزش در ناحیه قفسه سینه، تپش قلب و فشار خون بالا به بهداری زندان اوین منتقل شده بود. پزشک بهداری با تشخیص اورژانسی بودن وضعیت، دستور انتقال فوری ایشان به بیمارستان را صادر کرد.

اما با وجود این دستور، مسئولان زندان از اعزام خانم وسمقی به بیمارستان ممانعت به عمل آوردند. این کارشکنی در حالی صورت می‌گرفت که حال عمومی خانم وسمقی رو به وخامت بود و بهداری زندان بارها بر اورژانسی بودن وضعیت ایشان تاکید می‌کرد.

سرانجام پس از گذشت چندین ساعت و وخامت بیشتر حال خانم وسمقی، مسئولان زندان ناگزیر به اعزام ایشان به بیمارستانی خارج از زندان شدند.

صدیقه وسمقی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. کیفرخواست پرونده ایشان با اتهامات “تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی” و “حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب” صادر و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شده است.

خانم وسمقی پیش از این نیز به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری و فعالیت‌های مدنی خود بارها مورد برخورد قضایی قرار گرفته و سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

در تاریخ ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، خانم وسمقی به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری به دستور هدایت فرزادی، رئیس زندان اوین، از ملاقات با خانواده خود محروم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید