بازداشت جواد محمدی‌فرد جهت اجرای حکم حبس

جواد محمدی‌فرد

جواد محمدی‌فرد، شهروند ۴۴ ساله اهل ارومیه، روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین توسط ماموران امنیتی بازداشت و جهت تحمل حکم حبس خود به زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با وجود اینکه دادگاه به آقای محمدی‌فرد تا ۲۶ فروردین فرصت داده بود تا خود را به زندان معرفی کند، ماموران امنیتی صبح روز سه‌شنبه به منزل او یورش برده و وی را دستگیر کردند.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «از آنجا که جواد محمدی‌فرد اخیراً عمل جراحی داشته، دادگاه تا بیست‌وششم فروردین به او فرصت داده بود که خود را معرفی کند.»

شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه تیر ماه سال گذشته، جواد محمدی‌فرد را به اتهامات “عضویت در گروه‌های یاغی، سردستگی در تشکیلات گروه‌های مسلحانه، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام” به پنج سال و دو ماه زندان محکوم کرد.

به گفته این منبع مطلع، جواد محمدی‌فرد تیرماه ۱۴۰۱ و پیش از آغاز خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” در ایران با حمله ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد.

او سه ماه در انفرادی نگهداری شده و در دوران بازداشت تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار داشته است.

لازم به ذکر است که بازداشت جواد محمدی‌فرد در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران در حال سرکوب شدید معترضان به وضعیت وخیم اقتصادی و اجتماعی کشور است.

همچنین، صدور احکام سنگین برای شهروندان به اتهامات امنیتی، بدون رعایت موازین دادرسی عادلانه، از جمله رویه‌های رایج در جمهوری اسلامی ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید