محرومیت منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی، از رسیدگی پزشکی در زندان قزوین

منوچهر بختیاری

منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان چوبیندر قزوین، علیرغم نیاز به درمان تخصصی برای بیماری پروستات و فتق، کماکان از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای بختیاری که پدر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ نیز می‌باشد، از ماه‌ها پیش از بیماری پروستات و فتق رنج می‌برد و برای انجام عمل جراحی نیازمند اعزام به بیمارستان است.

با این حال، حسن مددی، دادستان کرج با اعزام این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان مخالفت کرده است. این مخالفت منجر به محرومیت آقای بختیاری از حق بهره‌مندی از درمان برای سومین ماه پیاپی شده است.

پیشتر سارا عباسی، همسر منوچهر بختیاری، در مصاحبه‌ای گفته بود: “طی آزمایشات صورت گرفته از آقای بختیاری مشخص شده بیماری پروستات ایشان ۶۳ درصد پیشرفت کرده و دچار انسداد ادرار شده است. همچنین، ۷۵ میلیمتر روده وارد فتق شده که اگر فورا جراحی صورت نگیرد به گره روده دچار می‌شود.”

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

وی در حال حاضر در زندان چوبیندر قزوین محبوس است.

لازم به ذکر است که آقای بختیاری در دوران حبس خود با اتهامات دیگری نیز روبرو شده و به حبس‌های تعزیری اضافی محکوم شده است.

محرومیت زندانیان از رسیدگی پزشکی مناسب، ناقض حقوق بشر و مغایر با تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.

سازمان‌های حقوق بشری بارها خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط منوچهر بختیاری و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید