سپیده قلیان، فعال مدنی، در اعتراض به تبعید خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد

سپیده قلیان

سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به تبعید خود به زندان اوین و عدم انتقال به زندان محل سکونتش در اهواز، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم قلیان از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زد. او  پیشتر در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، پس از آزادی در پی صدور بخشنامه عفو، در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

او در نهایت به بند زنان زندان اوین منتقل شد و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

همچنین خانم قلیان به منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع اقامت در استان تهران و استان‌های مجاور به مدت دو سال محکوم شد.

این حکم در تیرماه همان سال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تأیید شد.

خانم قلیان با شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور، بازجو و خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی، با گشایش پرونده جدیدی مواجه شد و در مردادماه سال گذشته، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران برگزار شد.

نهایتا در شهریور ماه ۱۴۰۲، خانم قلیان از بابت پرونده مذکور به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت را به دلیل فعالیت‌های مدنی خود داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید