امیر نصر آزادانی، در پنجمین روز اعتصاب در سلول انفرادی

امیرنصر آزادانی

امیر نصر آزادانی، بازیکن سابق فوتبال و زندانی سیاسی محبوس در زندان دستگرد اصفهان، پنجمین روز از اعتصاب خود را در سلول انفرادی سپری می‌کند. آقای نصر آزادانی که از متهمان پرونده موسوم به “خانه اصفهان” است، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه، در پی انتشار یک فایل صوتی از زندان، به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای نصر آزادانی اکنون در پنجمین روز از اعتصاب غذای خود به سر می‌برد.

این زندانی روز پنجشنبه شانزدهم فروردین ماه، به دلیل انتشار یک فایل صوتی از زندان، بصورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد و در اعتراض به این اقدام، دست به اعتصاب زد.

امیر نصر آزادانی: بازیکن سابق فوتبال تیم های تراکتور و سپاهان در تاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری و در رابطه با پرونده موسوم به “خانه اصفهان” توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد.

در دی ماه سال ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به اتهامات: عضویت در دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری، اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت به پنج سال حبس تعزیری، معاونت در محاربه به تحمل شانزده سال حبس تعزیری محکوم شد.

در نهایت در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، پس از پذیرش فرجام خواهی در شعبه نهم دیوان عالی کشور، پرونده آقای نصر آزادانی به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

بعد از بررسی پرونده در شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان، وی از دو عنوان اتهامی: عضویت در دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت (یعنی ده سال حبس) تبرئه شد.، شانزده سال حبس وی نیز از بابت اتهام معاونت در محاربه در شعبه مذکور تایید شد. در نهایت حکم شانزده سال حبس او در بهمن ماه سال گذشته در دیوان عالی کشور تایید شد.

لازم به ذکر است: در آبان ماه سال ۱۴۰۱، شش شهروند از جمله امیر نصر آزادانی در جریان اعتراضات سراسری در اصفهان بازداشت شدند.

این شهروندان در خصوص پرونده جان باختن یک نیروی فراجا و دو نیروی بسیج در این شهر، پرونده موسوم به خانه اصفهان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این استان از بابت اتهاماتی همچون “محاربه” به اعدام و حبس محکوم شدند.

حکم اعدام سه تن از این شهروندان به نام های مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به اجرا در آمد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید