سکینه پروانه، زندانی سیاسی، در زندان اوین با مشکلاتی روبروست

سکینه پروانه

سکینه پروانه، زندانی سیاسی که اخیراً به زندان اوین منتقل شده، با مشکلاتی از جمله ضبط وسایل شخصی خود و عدم دسترسی به آنها مواجه است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم پروانه در تاریخ ۱۵ فروردین ماه از زندان وکیل آباد مشهد به زندان اوین منتقل شد. پس از انتقال، تمام وسایل او توسط مسئولین زندان ضبط شده و تاکنون به وی تحویل داده نشده است.

خانم پروانه در فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از حضور بر سر مزار علی مظفری، از جانباختگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در شهرستان قوچان، بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه این شهرستان منتقل شد. وی پس از ۱۲ روز بازداشت در این نهاد امنیتی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

در مهرماه ۱۴۰۲، شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری، خانم پروانه را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به شش سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی شش سال زندان در خصوص خانم پروانه قابل اجرا خواهد بود.

مصداق اتهام اجتماع و تبانی علیه این زندانی سیاسی، حضور بر سر مزار علی مظفری، نوجوان ۱۷ ساله اهل قوچان و از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ عنوان شده است. مصداق اتهام تبلیغ علیه نظام وی نیز اعتراض به کشته شدن جوانان و کودکان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ مطرح شده است.

خانم پروانه پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مدنی و اعتراضی خود را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید