محرومیت از درمان، جان حمیدرضا کوهکن را در زندان زاهدان تهدید می‌کند

حمیدرضا کوهکن

حمیدرضا کوهکن در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته و در حالی از بازداشتگاه به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده که وی در وضعیت نگران کننده ای به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای کوهکن روز پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ از بازداشتگاه اداره اطلاعات به بند ۹ زندان مرکزی زاهدان منتقل و در وضعیت و شرایط بسیار بدی نگهداری می شود.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: “حمیدرضا در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته و بدون رسیدگی پزشکی به بند ۹ زندان زاهدان منتقل شده و در زیرزمین در یک تک سلولی که فاقد پنجره و تهویه هوا است نگهداری می شود.”

این منبع در ادامه گفت: “در بازداشتگاه اداره اطلاعات، مچ دست های حمیدرضا با میخ کوبیده شدند و دست چپ وی بی حس و انگشت های آن از کار افتاده و حرکتی ندارند.”

این منبع افزود: “همچنین وی از ناحیه کتف آسیب دیده و دنده های او به دلیل شکنجه ها در بازداشتگاه شکستند و وی در شرایط بسیار بدی بدون رسیدگی پزشکی بسر میبرد.”

منابع کمپین در گزارش پیشین گفته بودند که “حمیدرضا به دلیل شکنجه های جسمی و روحی شدید مجبور به اعترافات اجباری علیه خود شده است که شرایط وی در بازداشتگاه اداره اطلاعات بسیار وخیم بوده و توان ایستادن بر روی پاهای خود را نیز نداشته است.”

“حمیدرضا کوهکن”، همسر وی خانم “آ نارویی”، برادر زاده وی “علی اکبر کوهکن” ۲۰ ساله فرزند حلیم و برادر خانم وی “حارث خروط” ۱۶ ساله فرزند شملان روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند.

علی اکبر کوهکن فرزند حلیم پس از ۹ روز بازداشت به دلیل ابتلا به تیروئید سمی در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد.

همسر آقای کوهکن با هویت «آ نارویی» پس از ۲۴ روز، در تاریخ دهم اسفند ماه ۱۴۰۲ از بند زنان زندان زاهدان آزاد شد.

حارث نیز همچنان در بازداشت نیروهای اداره اطلاعات زاهدان است و برای اخذ اعترافات اجباری از کانون اصلاح و تربیت کودکان به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شده بود که تاکنون اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نیست.

گفتنی است، دو فرزند حمیدرضا با هویت “ادریس و بنیامین کوهکن” ۲۳ و ۱۶ ساله و برادرزاده وی با هویت “ذبیح الله کوهکن” فرزند مجید نیز در بازداشت نیروهای نظامی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید