گزارشی از وضعیت محسن غیاثی، زندانی سیاسی در زندان اوین

محسن غیاثی

محسن غیاثی، از معترضان آبان ۹۸، دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند. او که از اعزام به مرخصی محروم شده، به دلیل اعتراض به وضعیت نامناسب زندان در ماه رمضان به انفرادی منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، او به دلیل اعتراض به وضعیت نامناسب زندان در ماه رمضان، به انفرادی منتقل شد و پس از شش روز به بند هشتم بازگردانده شد. به همین دلیل، از اعزام به مرخصی محروم شد.

همچنین، کارت بانکی آقای غیاثی در زندان غیرفعال شده و او برای تامین هزینه‌های خود با مشکلاتی مواجه شده است.

محسن غیاثی در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در اصفهان بازداشت و پس از چهار ماه به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او در نهایت با تودیع وثیقه آزاد شد، اما در اسفند ۱۴۰۱ توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شهریار به اتهاماتی مانند “توهین به رهبری” و “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۷ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال و ۳ ماه حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

محسن غیاثی، فرزند ولی اله، ۴۲ ساله، متاهل، دارای یک فرزند و شهروند اهل شهرستان شهریار است.

محرومیت محسن غیاثی از مرخصی و مشکلات مالی او، نقض آشکار حقوق زندانیان است. تداوم سرکوب معترضان آبان ۹۸ و فعالان مدنی، نشان‌دهنده عدم پایبندی جمهوری اسلامی به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید