تداوم بازداشت و بلاتکلیفی شریفه محمدی در زندان لاکان رشت

شریفه محمدی

شریفه محمدی، فعال کارگری ساکن رشت، علیرغم گذشت ۱۲۸ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان این شهر به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با وجود اینکه تحقیقات پرونده خانم محمدی به پایان رسیده، بازپرس پرونده قرار بازداشت او را تمدید کرده است.

خانم محمدی در تاریخ ۱۴  آذر ۱۴۰۲ توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شد. او در تاریخ ۹ دی ماه همان سال از زندان لاکان رشت به زندان سنندج منتقل شد و نهایتا پس از مدتی به این زندان بازگردانده شد.

یک منبع نزدیک به خانواده محمدی ضمن تایید این خبر گفت که وی پس از انتقال به زندان سنندج، مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

مقامات قضایی و امنیتی به خانواده شریفه محمدی اطمینان داده‌اند که وی در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ مشکلی برای او پیش نیامده است. با این حال، خانواده او از شرایط دشواری که وی در بازداشت با آن مواجه بوده ابراز نگرانی کرده‌اند.

از جمله موارد آسیب به چشم و صورت خانم محمدی، عفونت شدید در انگشت پا و محرومیت از حق تماس با خانواده گزارش شده است.

یکی از نزدیکان این شهروند اعلام کرده که فشارهای مقامات زندان بر شریفه محمدی برای استفاده از چادر به عنوان پوشش اجباری افزایش یافته است، در حالی که وی ترجیح می‌دهد از روپوش کاری خود استفاده کند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این فعال کارگری اطلاعی حاصل نشده است.

تداوم بازداشت بلاتکلیف شریفه محمدی، نقض آشکار حقوق اساسی او از جمله حق دسترسی به وکیل و حق اطلاع از اتهامات است. این اقدام در ادامه سرکوب گسترده فعالان مدنی و کارگری در ایران صورت می‌گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید