حسین کوشکی‌نژاد جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد

حسین کوشکی‌نژاد

حسین کوشکی‌نژاد، برادر رضا کوشکی‌نژاد از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه سال جاری، جهت تحمل حبس یک سال حبس خود راهی زندان اوین شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین کوشکی‌نژاد در سال گذشته با گشایش پرونده‌ای قضایی در دادسرای خرم‌آباد مواجه شد.

کیفرخواست این پرونده با اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و او نهایتا به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

وی در تاریخ پنجم اسفند سال گذشته با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود. کوشکی‌نژاد با انتشار تصویری از این ابلاغیه اعلام کرد که دادیار محمد مهردادی، رئیس شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین با درخواست تعلیق اجرای حکم حبس وی به دلیل شرایط کاری‌اش تا تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ موافقت کرده است.

گفتنی است، رضا کوشکی‌نژاد، دیگر برادر حسین، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در خردادماه سال ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در خرم‌آباد بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت دو سال حبس خود به زندان ایلام منتقل شد.

حبس حسین کوشکی‌نژاد، نقض آشکار آزادی بیان و حقوق شهروندی او است. این اقدام در ادامه سرکوب گسترده فعالان و معترضان به وضعیت موجود در ایران صورت می‌گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید