سازمان پزشکی قانونی با آزادی رضا اقدسی، فعال کارگری بیمار، مخالفت کرد

رضا اقدسی

سازمان پزشکی قانونی با صدور “حکم عدم تحمل کیفر” برای رضا اقدسی، فعال کارگری و شاعر زندانی، مخالفت کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای اقدسی که از مجروحان است، به دلیل جراحات ناشی از موج انفجار، دچار ناشنوایی مطلق شده و در سال‌های گذشته به دلیل اخراج از شرکت ایران خودرو و مشکلات دو فرزند بیمار خود، دچار حملات وحشت شده است.

ناشنوایی و حملات وحشت، وضعیت رضا اقدسی را در زندان اوین خطرناک کرده است و پزشک معالج او تأکید کرده که باید از شرایط تشدیدکننده اضطراب دور باشد.

با وجود این، رضا اقدسی به دلیل اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به حبس تعزیزی محکوم شده است.

آقای اقدسی دو فرزند کم‌سن و سال دارد که یکی از آنها به اختلال “اوتیسم” مبتلا و دیگری از “بیماری حاد روده‌ای مشکوک به سرطان” رنج می‌برد. تأمین هزینه درمان این دو فرزند در شرایطی که پدر آنها در زندان است و مادر شغل ندارد، با دشواری فراوانی همراه است.

رضا اقدسی در دادگاه بدون دسترسی به وکیل از خود دفاع کرده و در حال حاضر در بند ۴ زندان اوین به سر می‌برد.

روز دوشنبه ششم آذرماه ١۴٠٢، بر اساس حکمی که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به همسر فعال کارگری رضا اقدسی ابلاغ شد، آقای اقدسی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فعال کارگری رضا اقدسی برگزار شد. در جریان این جلسه که در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، رضا اقدسی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیرقانونی و عضویت در گروه ها و دستجات مخالف نظام» به دفاع از خود پرداخت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید