جلسه بازپرسی فعالان مدنی آذربایجانی در اوین: زندان طویل‌المدت در انتظار مرتضی پروین

مرتضی پروین و طاهر نقوی 

مرتضی پروین، حسین پیری، طاهر نقوی و کرم مردانه، از فعالان مدنی آذربایجانی، در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ شهید مقدس (امنیت تهران) حاضر شده و آخرین دفاعیات خود را ارائه دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳،  ناصر جلایر رونقی، بازپرس پرونده، خطاب به مرتضی پروین گفته است: اتهامات وارده علیه خود را قبول کنید تا وثیقه را صادر کنم و آزاد شوید.

آقای پروین در پاسخ گفته است: پرونده‌ای که علیه من به صورت غیرقانونی باز شده است، سناریوی از پیش ساخته شده وزارت اطلاعات است که با پرونده‌سازی‌های واهی و اتهامات غیرقانونی سعی در مرتبط دانستن من با کارهایی است که تاکنون انجام نداده‌ام.

بازپرس پرونده در ادامه گفته است: تا این لحظه بازجویی نداده‌ای، من با تو مدارا کرده‌ام ولی می‌گویم زندان طویل‌المدت در انتظار توست.

این فعالان مدنی آذربایجانی در جریان بازداشت‌های گسترده‌ای که در بهمن ماه ۱۴۰۲ در شهرهای مختلف ایران صورت گرفته بود، بازداشت شده بودند.

طی این بازداشت‌ها ۱۸ نفر از جمله آیدا صدیقی، فاطمه آتشی، سهیلا اصغری، ودود اسدی، سالار طاهر افشار، سعید جمال زاده، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه، سعید مینایی، کمال نوری، آراز امان، طاهر نقوی، سعید دوستان، سلیمان “آیدین” محمدی، کرم مردانه و عبدالله واحدی بازداشت شده بودند.

تاکنون از دلایل دقیق بازداشت این افراد اطلاعی در دست نیست. برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه به طور موقت آزاد شده‌اند، اما هنوز ۱۲ نفر از جمله مرتضی پروین در زندان اوین به سر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید