پرونده “شهرک اکباتان” به دلیل “نقص محرمانه” به دادسرا برگشت

میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران،

پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” که به اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ مرتبط است، برای رفع “نقصی محرمانه” به دادسرا عودت داده شد. میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران متهمان این پرونده هستند که تاکنون چهار جلسه دادگاه برای آنها برگزار شده است. چهار تن از متهمان این پرونده کماکان در زندان قزلحصار کرج به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا شفاخواه، وکیل دادگستری در این باره گفته است: “پرونده موسوم به اکباتان برای رفع نقصی که از سوی مدیر دفتر شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران «محرمانه» عنوان شده، به دادسرا عودت گردید.”

در آبان ماه ۱۴۰۱، پس از کشته شدن یک بسیجی به نام “آرمان علی وردی” در شهرک اکباتان، دست‌کم ۵۰ نفر از جوانان ساکن این شهرک بازداشت و برای ۱۴ نفر از آنها کیفرخواست صادر شد.

در اردیبهشت ۱۴۰۲، سخنگوی قوه قضاییه از طرح اتهام “محاربه از طریق تمسک به سلاح سرد و اقدام علیه امنیت ملی” برای سه تن از متهمان این پرونده خبر داد.

کیفرخواست صادره اتهامات “محاربه”، “مشارکت در قتل عمد” و “اخلال در نظم و آرامش عمومی” را برای این شهروندان در نظر گرفته است.

تاکنون ۴ جلسه دادرسی برای این پرونده برگزار شده و شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و تعیین تکلیف متهمان به پرونده ورود کرده است.

بخش دیگر این پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است.

از میان ۸ متهم، ۴ نفر با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند اما ۴ نفر دیگر همچنان در زندان هستند.

مشخصات و تاریخ بازداشت متهمان در حال حاضر در زندان به شرح زیر است:

میلاد آرمون – فرزند: مهدی – متولد: ۱۴ اسفند ۱۳۷۷ – تاریخ بازداشت: ۱۱ آبان ۱۴۰۱

سید محمدمهدی حسینی – فرزند: سید حسن – متولد: ۱۵ آذر ۱۳۷۷ – تاریخ بازداشت: ۱۵ آذر ۱۴۰۱

مهدی ایمانی – فرزند: حمید – متولد: ۲۳ دی ۱۳۷۳ – تاریخ بازداشت: ۲۴ آذر ۱۴۰۱

نوید نجاران – فرزند: نامشخص – متولد فروردین ۱۳۷۱ – تاریخ بازداشت: نامشخص

هنوز اطلاعات دقیقی از “نقص محرمانه” این پرونده و سرنوشت نهایی متهمان در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید