بازداشت چند ساعته ستاره امینی فعال آذربایجانی

در پی توهین و تمسخر برنامه تلویزیونی «فیتیله» در شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به شهروندان ترک و پیدایش اعتراضات گسترده مردمی در اقصی نقاط کشور، «ستاره امینی» فعال مدنی آذربایجانی ساکن قوشاچای «میاندوآب» از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از بارجویی چند ساعته آزادشد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی آذربایجانی ساکن قوشاچای «میاندوآب» حدود ساعت ۶ بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه سال جاری از سوی ماموران امنیتی در قوشاچای «میاندوآب» بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر جهت ارائه برخی توضیحات منتقل و پس از تکمیل روند بازجویی پس از چند ساعت آزاد شد.
«ستاره امینی» روز پنچشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۴ جهت شرکت در تجمع اعتراضی به تمسخر شهروندان ترک در برنامه اخیر شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با نام «فیتیله» در قوشاچای «میاندوآب» حضور داشت تا با سایر شهروندان این شهر واکنش خود به بازداشت شدگان اخیر در خصوص این حادثه طی چندین روز گذشته بیان کند.
افزودنی است طی روزهای گذشته تعداد زیادی از فعالان مدنی آذربایجانی که طبق آمار موجود که هویت برخی مشخص شده است از مرز صد تن گدشته است و از مکان و محل نگه داری تعدادی زیادی از دستگیر شدگان هیچگونه اطلاعی در دسترس نیست.
مسوولان امنیتی و قضایی از ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص وضعیت کنونی و محل نگهداری بازداشت شدگان امتناع می ورزند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید