بهمن نادری، شهروند اهل کرمانشاه، به حبس و جزای نقدی محکوم شد

بهمن نادری

بهمن نادری، شهروند اهل کرمانشاه، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم این پرونده در تاریخ ۲۷ فروردین اه سال جاری به آقای نادری ابلاغ شده است.

آقای نادری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به این مجازات محکوم شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام این شهروند در تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۲ برگزار شده بود.

“انتشار فراخوان در شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری تجمعات در سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱” از جمله مصادیق اتهام مطروحه علیه این شهروند عنوان شده است.

بهمن نادری در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ در آستانه اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط مأموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از یک هفته با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

همچنین در تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۲، این شهروند پس از احضار به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه به دلیل انتشار فراخوان در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم انتخابات، در خصوص “تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و نهایتا با تودیع قرار ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

بهمن نادری، متأهل و متولد اردیبهشت ۱۳۶۹ است.

لازم به ذکر است که اتهام “تبلیغ علیه نظام” در ایران به طور گسترده‌ای برای سرکوب آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی استفاده می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید