منوچهر بختیاری بار دیگر در دادگاه حاضر شد؛ اتهام جدید: نشر اکاذیب

منوچهر بختیاری

منوچهر بختیاری، فعال مدنی و پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، در دادگاه انقلاب قزوین حاضر شد تا به اتهام “نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای” پاسخ دهد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در جریان این جلسه که روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه، به صورت ویدیوکنفرانس در شعبه ۱۱۰دادگاه کیفری دو استان قزوین و به ریاست قاضی صفاریان برگزار شد. آقای بختیاری در این جلسه با حضور وکیل مدافع خود، علی شریف زاده، از خود در برابر اتهامات مطروحه دفاع کرد.

این پرونده جدید، اخیرا علیه آقای بختیاری که پیشتر احکام سنگینی به دلیل فعالیت‌های خود دریافت کرده، گشوده شده است.

منوچهر بختیاری پیشتر بارها به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بازداشت و زندانی شده است.

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. این شهروند در تیرماه ۱۴۰۱، به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد.

منوچهر بختیاری اواخر دی ماه ۱۴۰۲، از بابت پرونده ای که در دوران حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی، به هجده سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری در تاریخ سوم دی ماه همان سال، به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه مذکور برگزار شد.

آقای بختیاری در تاریخ دهم آبان ماه سال گذشته، از بابت پرونده ای دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین به شش ماه حبس محکوم شد. حکم مذکور اواخر بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان قزوین عینا تایید شد.

در تاریخ بیست و نهم مهرماه سال ۱۴۰۲، جلسه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه مذکور برگزار شده بود.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید