نسرین جوادی، فعال کارگری در زندان اوین از رسیدگی پزشکی مناسب محروم است

نسرین جوادی

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی)، فعال کارگری ۶۷ ساله، که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از دریافت رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. این در حالی است که خانم جوادی از بیماری‌های متعددی از جمله پوکی استخوان شدید رنج می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم نیاز جدی به درمان تخصصی و تزریق داروهای پوکی استخوان، به دلیل عدم جذب کلسیم، خانم جوادی از اعزام به بیمارستان و دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم محروم شده است.

علاوه بر این، با وجود کهولت سن و ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند دیسک کمر، پایین بودن گلبول‌های سفید و کاهش شدید شنوایی، تاکنون با درخواست مرخصی درمانی خانم جوادی نیز موافقت نشده است. این موضوع نگرانی‌های خانواده و نزدیکان او را افزایش داده است.

در حالی که تزریق داروهای پوکی استخوان خانم جوادی باید در بیمارستان و تحت نظر متخصص انجام شود، به دلیل کارشکنی‌های مسئولان زندان، این امر هر ساله در بهداری زندان صورت می‌گیرد.

نسرین جوادی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت شد. او در تاریخ ۸ خرداد ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شد.

خانم جوادی در مردادماه ۹۸ در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و “اخلال در نظم عمومی” به ۱ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از استفاده از گوشی هوشمند و عضویت در احزاب و گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

نهایتا اواسط اردیبهشت ۹۹، دادگاه تجدیدنظر دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” را از میان احکام صادره در مرحله بدوی حذف کرد و خانم جوادی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس محکوم شد.

نسرین جوادی نهایتا در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ برای تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید