چهار متهم سیاسی در تهران به حبس محکوم شدند

نصرالله فلاحی و فرزندانشان اردوان و ارغوان فلاحی

پروین میرآسان، نصرالله فلاحی و فرزندانشان اردوان و ارغوان فلاحی، چهار متهم سیاسی در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به صورت مجموعا یازده سال حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم این پرونده که به صورت مشترک رسیدگی شده بود، اخیراً توسط قاضی ایمان افشاری صادر و به متهمان ابلاغ شده است.

بر اساس این حکم، پروین میرآسان و نصرالله فلاحی هر کدام به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به چهار سال حبس، ارغوان فلاحی به دو سال حبس و اردوان فلاحی به یک سال حبس محکوم شده‌اند.

لازم به ذکر است که پروین میرآسان و نصرالله فلاحی در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برند. ارغوان و اردوان فلاحی نیز که پیشتر با تودیع وثیقه آزاد شده بودند، با احتساب ایام بازداشت، محکومیت آنها به اتمام رسیده و دیگر به زندان بازنخواهند گشت.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در بهمن ماه سال گذشته برگزار شده بود.

هنوز از اسامی و اتهامات سایر متهمان این پرونده که گفته می‌شود شامل دوازده نفر است، اطلاعی در دست نیست.

پیشتر عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع پروین میرآسان و خانواده فلاحی، از اتهامات اولیه محاربه و افساد فی الارض برای موکلان خود خبر داده بود. این اتهامات بعداً از پرونده این افراد حذف شده است.

پروین میرآسان، ۶۵ ساله، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود. او بعداً به تهران منتقل و در اسفندماه همان سال به بند زنان زندان اوین فرستاده شد.

نصرالله فلاحی و دخترش ارغوان نیز در آبان ۱۴۰۱‍ بازداشت شده بودند. اردوان، فرزند دیگر آقای فلاحی نیز به دلیل شرکت در اعتراضات اصفهان بازداشت شده بود. آنها در بهمن ماه ۱۴۰۱ به زندان اوین منتقل شدند.

اردوان فلاحی در دی ماه ۱۴۰۲ و ارغوان فلاحی در اسفندماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید