محرومیت محمد شافعی گورابی، زندانی سیاسی، از خدمات درمانی در زندان قزلحصار

محمد شافعی گورابی

محمد شافعی گورابی، زندانی سیاسی محکوم به سه سال و ۹ ماه حبس، از دسترسی به خدمات درمانی در زندان قزلحصار محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای شافعی گورابی که از ناحیه زانو دچار پارگی مینیکس است، ماه‌ها است که از درد زانو رنج می‌برد. با وجود درخواست‌های مکرر، هنوز هیچ اقدامی برای اعزام او به بیمارستان برای درمان انجام نشده است.

به گفته منابع نزدیک به این زندانی، آقای شافعی گورابی در نامه‌هایی به مسئولان زندان، از جمله رئیس سازمان زندان‌ها، خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده است.

همچنین آقای حیات الغیب، رئیس سازمان زندان‌ها، در دیداری از بند زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار، قول مساعد برای رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار، از جمله آقای شافعی گورابی، داده بود.

با این حال، تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و آقای شافعی گورابی همچنان از درد زانو رنج می‌برد.

بازداشت و محاکمه محمد شافعی گورابی، زندانی سیاسی:

محمد شافعی گورابی، فعال سیاسی، در تاریخ ۸ آذرماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد.

بر اساس گزارش‌ها، آقای شافعی گورابی در منزل خود بود که متوجه حضور چند خودرو مشکوک در اطراف خانه‌اش شد. پس از تماس‌های مکرر همسایگان، وی برای بررسی موضوع از منزل خارج می‌شود.

در این هنگام، ماموران لباس شخصی با حمله به آقای شافعی گورابی، او را به زور به داخل منزل برده و پس از تفتیش و جمع‌آوری لوازم شخصی، وی را با دستبند و چشم‌بند به انفرادی‌های سپاه منتقل می‌کنند.

آقای شافعی گورابی پس از چند ماه بازجویی، به اتهام محاربه از طریق بمب‌گذاری به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع داده می‌شود.

در جریان جلسات دادگاه، با وجود تلاش‌های وکیل تسخیری، سرکار خانم لیلا باقری، حکم محاربه برای آقای شافعی گورابی صادر و ایشان به زندان رجایی شهر بازگردانده می‌شود.
سرکار خانم لیلا باقری، وکیل تسخیری آقای شافعی گورابی، پس از دو سال پیگیری، موفق به انتقال پرونده ایشان به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شدند.

در جلسه رسیدگی، اتهام محاربه که پیش از این به آقای شافعی گورابی تفهیم شده بود، به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی تغییر یافت.

حکم صادره در دادگاه بدوی به سه سال و ۹ ماه حبس تقلیل یافت.

وضعیت فعلی:

آقای شافعی گورابی ساکن رشت و دارای فرزند، هم اکنون در زندان قزل حصار محبوس و از دسترسی به خدمات پزشکی محروم است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید