راحله راحمی‌پور، فعال مدنی ۷۱ ساله، همچنان از رسیدگی پزشکی محروم است

راحله راحمی‌پور

راحله راحمی‌پور، فعال مدنی ۷۱ ساله که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از دریافت رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم راحمی‌پور که از بیماری‌های متعددی از جمله تومور مغزی رنج می‌برد، به دلیل کهولت سن و بیماری‌های جسمی، توانایی حرکت بدون لرزش را ندارد. با وجود نیاز به رسیدگی پزشکی تخصصی، همچنان از اعزام به بیمارستان و دریافت درمان محروم است.

راحله راحمی‌پور در بهمن ماه سال گذشته به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد و پس از دو روز و انجام آنژیوگرافی قلب به زندان بازگردانده شد.

این فعال مدنی در آبان ماه سال ۹۸ به همراه ژیلا کرم‌زاده مکوندی بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. پس از مدتی، خانم راحمی‌پور به طور موقت آزاد شد.

راحله راحمی‌پور به همراه دیگر متهمان پرونده به اتهام “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در خرداد ماه سال ۹۹ برگزار و وی به شش سال حبس محکوم شد. خانم راحمی‌پور در آبان ماه سال ۱۴۰۲ پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

محرومیت راحله راحمی‌پور از رسیدگی پزشکی مناسب، ناقض حقوق بشر و قوانین داخلی ایران است.

سازمان‌های حقوق بشری بارها خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این فعال مدنی و سایر زندانیان بیمار شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید