نوید میهن دوست در زندان اوین: محرومیت از کتابخانه و وضعیت نامناسب بهداشت

نوید میهن دوست

نوید (رضا) میهن دوست، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما، که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، با محدودیت‌های جدیدی در زندان مواجه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محدودیت دسترسی به کتابخانه:  بنا به گفته خواهر ایشان، ندا میهن دوست، در اقدامی تاسف‌بار، دسترسی او به کتابخانه زندان محدود شده است.

وضعیت نامناسب بهداشت زندان: ندا میهن دوست در نامه‌ای به خارج از زندان، از فوت یکی از زندانیان به دلیل کمبود امکانات پزشکی و بی‌توجهی مسئولان زندان خبر داده است.

میهن دوست آذرماه سال ۱۳۹۸، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود دو ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

او در بهمن ۱۳۹۸ با تودیع وثیقه ۸۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

در دی ۱۳۹۹ صدور حکم سه سال و شش ماه حبس تعزیری توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری با گروه‌های مخالف نظام به قصد براندازی” و شش ماه حبس تعزیری به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شعارنویسی روبه‌رو شد.

احکام صادره علیه این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس در فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

در نهایت او در مرداد ۱۴۰۲ جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

نوید میهن دوست پیشتر به دلیل انتشار نامه‌ای به خارج از زندان، از حق برقراری تماس با خانواده محروم و به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شده بود.

ندا میهن دوست در نامه‌های خود به وضعیت نامناسب بهداشت زندان، تراکم جمعیت، کیفیت پایین تماس‌ها و محرومیت‌های تنبیهی زندانیان از برقراری تماس اشاره کرده است.

نوید میهن دوست متولد ۱۳۵۱ در نوشهر، کارگردان، تدوینگر سینما و تلویزیون است. از جمله آثار او می‌توان به سریال‌های “دیوار شیشه‌ای” و “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” و فیلم “هرچی خدا بخواد” اشاره کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید