حبیب دریس در سلول انفرادی؛ بیم از اجرای قریب الوقوع حکم اعدام

حبیب دریس

حبیب دریس، زندانی محکوم به اعدام، به سلول انفرادی زندان شیبان اهواز منتقل شد. این انتقال نگرانی‌ها پیرامون وضعیت این زندانی و احتمال اجرای قریب الوقوع حکم اعدام او را افزایش داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هنوز دلیل مشخصی برای این انتقال ارائه نشده است.  این اقدام را عاملی برای تشدید نگرانی خانواده و نزدیکان حبیب دریس عنوان کرده است.

حبیب دریس به همراه پنج نفر دیگر، اواسط بهمن ۱۳۹۷ در خوزستان بازداشت شده بود. این افراد متهم به “اقدامات امنیتی” بودند. در نهایت، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، احکام حبس و اعدام برای آنها صادر شد. حبیب دریس و سه نفر دیگر به اتهام “عضویت در گروه حرکه النضال العربی داخل ایران و مقابله مسلحانه با نظام” به اعدام محکوم شدند.

حبیب دریس و هم‌پرونده‌ای‌هایش به احکام صادره اعتراض کرده‌اند و منتظر حکم نهایی دیوان عالی کشور هستند. با این حال، انتقال حبیب دریس به سلول انفرادی، بیم از اجرای قریب الوقوع حکم اعدام او را قوت بخشیده است.

مدافعان حقوق بشر خواهان لغو احکام اعدام این زندانیان و برگزاری دادرسی عادلانه برای آنها هستند.

لازم به ذکر است که سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل، بارها نسبت به روند ناعادلانه دادرسی و شکنجه این زندانیان در دوران بازداشت ابراز نگرانی کرده‌اند.

در حال حاضر، هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی و شرایط حبیب دریس در سلول انفرادی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید