آخرین وضعیت نسیمه اسلام زهی در زندان اوین: زایمان در زندان و بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد

بازداشت زنان

نسیمه اسلام زهی، مادر دو فرزند و فعال مذهبی اهل سنت، که بیش از هفت ماه پیش به همراه همسرش بازداشت شده بود، همچنان در بلاتکلیفی در زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم اسلام زهی که حدودا ۴۰ ساله است، هفته گذشته در زندان اوین فرزند دوم خود را به دنیا آورد.

طبق گزارش‌ها، در جریان بازجویی‌ها به خانم اسلام زهی گفته شده بود که پس از تولد فرزندش، او مانند فرزند اولشان عایشه که زیر دو سال سن دارد، به یک خانواده شیعه سپرده خواهد شد.

خانم اسلام زهی و همسرش در شهریورماه سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان بازداشت شدند. اتهامات مطرح شده علیه آنها “عضویت در گروه داعش” است.

هویت همسر خانم اسلام زهی به طور دقیق مشخص نیست. او نیز در یکی از بندهای زندان اوین نگهداری می‌شود. این زوج تاکنون هیچ ملاقات حضوری با یکدیگر نداشته‌اند.

خانم اسلام زهی در ابتدا به مدت سه ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و سپس سه ماه دیگر در سلول‌های چند نفره این بند نگهداری می‌شد.

تاکنون هیچ جلسه دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات خانم اسلام زهی و همسرش برگزار نشده است.

خانواده از وضعیت خانم اسلام زهی، به خصوص پس از زایمان او در زندان، به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها خواستار رسیدگی به وضعیت و همچنین روشن شدن وضعیت فرزندانش هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید