دومین جلسه دادگاه بهائیان کرمان برگزار شد

فواد شاکر ارکانی، بهنام پور احمری، شهرام فلاح، یکتا فلاح و پریدخت شجاعی باغینی

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پنج شهروند بهائی به نام‌های فواد شاکر ارکانی، بهنام پور احمری، شهرام فلاح، یکتا فلاح و پریدخت شجاعی باغینی که در تیرماه سال گذشته بازداشت شده بودند، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دادگاه انقلاب کرمان برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این جلسه که در شعبه اول دادگاه انقلاب کرمان برگزار شد، این شهروندان بهائی به اتهام “برهم زدن امنیت کشور از طریق فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام” به دفاع از خود پرداختند.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ چهاردهم بهمن سال گذشته در این شعبه برگزار شده بود.

فواد شاکر ارکانی، شهرام فلاح، یکتا فلاح، بهنام پور احمری و پریدخت شجاعی باغینی در تیرماه سال گذشته در منزل شهرام فلاح بازداشت شده بودند. در زمان بازداشت، ماموران ضمن تفتیش منزل آقای فلاح و خودروهای مهمانان وی، برخی از وسایل شخصی از جمله تلفن همراه این شهروندان بهائی را ضبط کردند.

فواد شاکر ارکانی و بهنام پور احمری اواخر تیر و شهرام فلاح، یکتا فلاح و پریدخت شجاعی باغینی اوایل مرداد همان سال با قرار تامین آزاد شدند.

هنوز حکم نهایی این پرونده صادر نشده است.

بهاییان، بزرگترین اقلیت مذهبی غیرمسلمان در ایران، از بدو تاسیس جمهوری اسلامی با آزار و اذیت و سرکوب سیستماتیک روبرو بوده‌اند. این تبعیض‌ها در ابعاد مختلف زندگی، از جمله حقوق مدنی، حقوق سیاسی، حقوق اقتصادی و حقوق اجتماعی، اعمال می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید