بلاتکلیفی دو فعال سیاسی در زندان اوین؛ مرادی و عزیزی ۹ ماه است که منتظر دادرسی هستند

وریشه مرادی و پخشان عزیزی

وریشه مرادی و پخشان عزیزی، دو فعال سیاسی، که نزدیک به ۹ ماه پیش بازداشت شده بودند، همچنان در زندان اوین و در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم ارجاع پرونده این افراد به دادگاه انقلاب، تاکنون هیچ رسیدگی به اتهامات آنها صورت نگرفته و آنها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲ در حوالی سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند زنان این زندان منتقل شد.

وی در بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اتهام عضویت در یکی از گروه‌های اپوزیسیون و بغی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود. با این حال، جلسه دادرسی وی در فروردین ماه امسال به دلیل عدم حضور مستشار دادگاه برگزار نشد.

پخشان عزیزی نیز در تاریخ ۱۳ مرداد ۱‍۴۰۲ در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۴ ماه بازجویی به بند زنان این زندان منتقل شد.

خانم عزیزی در بهمن ماه سال گذشته در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین با اتهام عضویت در جمعیت‌های معارض کشور مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و کیفرخواست وی به شعبه دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع شده است.

پخشان عزیزی سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را نیز در کارنامه دارد. وی در آبان ماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از ۴ ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

وضعیت بلاتکلیفی این دو فعال سیاسی که ماه‌ها در زندان و بدون رسیدگی به اتهاماتشان به سر می‌برند، نگرانی‌ها را در مورد نقض حقوق بشر و روند دادرسی عادلانه در ایران افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید