افزایش اعدام شدگان در زندان بیرجند به ۴ نفر، ۲ نفر از آنها بلوچ هستند

زندان بیرجند

روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، هویت سه تن دیگر از زندانیان اعدام شده در سحرگاه همان روز در زندان بیرجند احراز شد. با احتساب این افراد، شمار اعدام شدگان به ۴ نفر، از جمله دو زندانی بلوچ و یک زن، افزایش یافت. پیشتر خبر اعدام محمود منگلی (گرگیج): منتشر شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اعدام شدگان پیشتر به اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند و روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت جهت اجرای حکم به سلول انفرادی زندان بیرجند منتقل شده بودند.

هویت زندانیان شناسایی شده، محمد شه‌بخش دانا: ۲۲ ساله، اهل و ساکن زاهدان، مهدی اشترک شهرستانک: ۴۰ ساله، فرزند ابراهیم، متاهل و دارای فرزند، اهل و ساکن روستای اشترک از توابع شهرستان زهک و محمود منگلی (گرگیج): ۴۲ ساله، فرزند شادی، متاهل و دارای فرزند، اهل شهرستان صالح‌آباد توابع استان خراسان رضوی، تا این لحظه از هویت زنی که با این سه زندان اعدام شده بود اطلاعی در دست نیست.

محمد اوایل سال ۱۴۰۰ در ایست بازرسی شهر بیرجند با اتهامات مرتبط به جرایم مواد مخدر بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب شهر بیرجند به اعدام محکوم شده بود.

محمود منگلی نیز در سال ۱۳۹۸ در بیرجند به همراه دو شهروند بلوچ دیگر با اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید