تداوم بازداشت مریم زلکی، از شرکت‌کنندگان تجمعات سه‌شنبه‌های اعتراضی

مریم زلکی

مدتی است که بازنشستگان تامین اجتماعی و فرهنگیان در سراسر ایران، با برگزاری تجمع‌های اعتراضی در روزهای سه‌شنبه، به وضعیت اسف‌بار معیشتی خود اعتراض می‌کنند. جمهوری اسلامی اما در پاسخ به این اعتراضات، نه تنها به مطالبات این افراد پاسخ نمی‌دهد، بلکه به انحای مختلف اقدام به سرکوب آنها می‌کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، پس از پایان تجمع بازنشستگان در اهواز، چهار تن از شرکت‌کنندگان در این تجمع بازداشت شدند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اسامی بازداشت‌شدگان را محمدزمان کامروا، از بازنشستگان تامین اجتماعی، آقای نوچیان و همسرش خانم افشار (نام کوچک آنها ذکر نشده) از معلمان بازنشسته و مریم زلکی عنوان کرده است.

طبق گزارش این کانال، سه نفر از بازداشت‌شدگان با قرار کفالت موقتاً آزاد شده‌اند، اما از آزادی مریم زلکی جلوگیری شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در یادداشتی از کوکب بداغی، فعال صنفی معلمان ایذه، نوشته است که مریم زلکی نه برای حقوق و شغل خود، بلکه برای حمایت از معلمان دو فرزندش و همچنین در کنار پدرش، بازنشسته تامین اجتماعی، به تجمعات صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری پیوسته است.

گزارش‌هایی نیز از ضرب و شتم مریم زلکی در هنگام بازداشت مقابل اداره تامین اجتماعی اهواز منتشر شده است.

بازداشت مریم زلکی و سایر معترضان به وضعیت معیشتی، بار دیگر نشان‌دهنده سرکوب آزادی بیان و حق تجمع در ایران است. جمهوری اسلامی با سرکوب این اعتراضات، سعی در خاموش کردن صدای معترضان و جلوگیری از مطالبه حقوق آنها دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید