احضار آشقین امامی، هنرمند آذربایجانی، و ضبط وسایل شخصی او

آشقین امامی

ماموران امنیتی روز شنبه منزل آشقین امامی، نویسنده و خواننده موسیقی آذربایجانی، را در شهرستان قوشاچای (میاندواب) آذربایجان غربی تفتیش و برخی از وسایل شخصی او از جمله تلفن همراهش را ضبط کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از تفتیش منزل، به امامی ابلاغ شد که برای “بازجویی و ارائه توضیحات در خصوص فعالیت‌هایش” به اتاق ۳۷ اداره اطلاعات احضار خواهد شد.

گفته می‌شود ماموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل امامی رفته و به طور غیراصولی آن را تفتیش کرده‌اند. همچنین رفتار ماموران باعث ترس فرزند خانم امامی شده است.

آشقین امامی در فضای مجازی کلاس‌های زبان ترکی آذربایجانی برگزار می‌کند و اخیرا ویدیویی از او در حال تماشای بازی تیم تراختور و خواندن ترانه “سن یاشا آذربایجان” در فضای مجازی وایرال شده بود.

هنوز از دلایل دقیق ضبط وسایل شخصی امامی اطلاعی در دست نیست.

بسیاری از هنرمندان به دلیل فعالیت‌هایشان به دادگاه احضار شده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به رسول‌اف، مصطفی آل‌احمد و جعفر پناهی، کارگردانان سینما، اشاره کرد.

فشار برای سکوت: برخی از هنرمندان مورد فشار قرار گرفته‌اند تا در مورد مسائل سیاسی اظهار نظر نکنند یا از فعالیت‌های خود دست بکشند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید