بازداشت دو شهروند دیگر در پیرانشهر، شمار بازداشت ها به چهار تن افزایش یافت

محمد سلطانی، محمد مرادی

دو شهروند دیگر به نام های محمد سلطانی، محمد مرادی، در پیرانشهر بازداشت شدند شمار بازداشت ها در این روز به چهار تن افزایش یافت پیشتر خبر بازداشت سمیه قادری و حسین بایزیدی، منتشر شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این افراد صبح روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی در منازل خود بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده‌اند.

نگرانی‌ها در مورد وضعیت این افراد، دلایل بازداشت آنها و رعایت حقوقشان افزایش یافته است.

تاکنون مقامات ذیربط هیچ اطلاعی از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه علیه این افراد و محل نگهداری آنها را ارائه نکرده‌اند. این سکوت نگران‌کننده، ابهامات را پیرامون این پرونده افزایش داده و باعث گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال نقض حقوق این شهروندان توسط نهادهای امنیتی شده است.

طی ماه‌های اخیر، شمار بازداشت فعالان مدنی و سیاسی در کردستان ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است. این امر، نشان‌دهنده تشدید فضای امنیتی در این منطقه و نقض گسترده حقوق شهروندان کرد است.

سازمان‌های حقوق بشری از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهند که به وضعیت وخیم حقوق بشر در کردستان ایران توجه کرده و برای اعمال فشار بر مقامات جمهوری اسلامی به منظور توقف نقض حقوق شهروندان کرد و آزادی بازداشت‌شدگان سیاسی اقدام کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید