اعدام دو زندانی در زندان قزلحصار کرج

زندان قزلحصار کرج

حکم دو زندانی به نام‌های رضا شیرزهی و مجید هاژبری که به اتهام قتل عمد به قصاص نفس اعدام محکوم شده بودند در زندان قزلحصار کرج صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،پیشتر خبر اعدام انور خضری، زندانی سنی مذهب کرد در این روز در زندان قزل‌حصار کرج اعلام شده بود. با این حساب شمار اعدام‌های روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در زندان قزل‌حصار به سه تن افزایش یافت.

جوان آنلاین، در این گزارش هویت این دو زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند، بهادر و کیوان اعلام شده است.

این گزارش درحالی هویت این دو زندانی را بهادر و کیوان اعلام کرده که منابع سازمان حقوق بشر ایران گفتند این دو زندانی رضا شیرزهی و مجید هاژبری نام داشتند. تغییر اسامی مذهبی اعدام شدگان به اسامی غیر مذهبی در گزارشات رسمی مسبوق به سابقه است.

هم اکنون دو زندانی دیگر به‌نام‌های خسرو بشارت (زندانی سیاسی اهل‌سنت کرد) و فرامرز طیب‌بخش در سلول‌های انفرادی این زندان در انتظار اجرای حکم به‌سر میبرند.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید