دادگاه انقلاب یاسوج: نوروز رخداد، به ۳۷ ماه حبس محکوم شد

نوروز رخداد

نوروز رخداد، شهروند ساکن دهدشت، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم صادر شده علیه آقای رخداد توسط سعید طاهری نسب، قاضی دادگاه انقلاب یاسوج و در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت صادر شده است.

بر اساس این حکم، ۷ ماه و ۱۶ روز از این حبس مربوط به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، ۱۵ ماه و یک روز به اتهام توهین به رهبری و ۱۵ ماه و یک روز دیگر به اتهام توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

با این حال، ۳۰ ماه و دو روز از این حبس که مربوط به اتهامات توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی است، به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است.

دو اتهام دیگر علیه آقای رخداد، “نشر اکاذیب رایانه‌ای به قصد تشویش اذهان عمومی” و “انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی” نیز در شعبه دیگری از دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نوروز رخداد در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ توسط شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی دهدشت احضار شده بود و پس از حضور در این مرجع قضایی بازداشت و به زندان دهدشت منتقل شد. او پس از ۱۰ روز با قرار کفالت آزاد شد.

نوروز رخداد، متولد ۱۳۶۸، کارگر ساختمانی و ساکن شهرستان دهدشت است.

این حکم در حالی صادر شده است که طی ماه‌های اخیر، شمار احکام حبس و زندان برای فعالان سیاسی و مدنی در ایران افزایش یافته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید