بازداشت سه شهروند دیگر در بوکان

بازداشت

بامداد پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، سه شهروند کرد به نام‌های “رشید رحیمی”، “شهرام نانوا” و “ظاهر (نام خانوادگی نامشخص)” اهل بوکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی این افراد را بازداشت کرده‌اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهام‌های مطروحه علیه این سه شهروند اطلاعی در دست نیست.

در همین رابطه نیز، بامداد پنجشنبه بیستم اردیبهشت ١٤٠٣، هیمن ابراهیم حمزه، شهروند اهل روستای «قره‌گل» از توابع بوکان و ادریس حاجی‌رسول‌پور، برادر محمد حاجی‌رسول‌پور از جانباختگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در بوکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در روزهای اخیر، خبرهایی از بازداشت‌های بدون حکم قضایی در استان کردستان ایران منتشر شده است که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در مورد این بازداشت‌ها، عدم ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی است. این امر نقض آشکار حقوق شهروندان و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

تاکنون هیچ اطلاعی از دلیل بازداشت، اتهامات و وضعیت فعلی این افراد در دست نیست. این موضوع نگرانی‌ها را در مورد سلامت و امنیت آنها افزایش می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید